Koulutus

Varjoliitokurssi Rautavaaralla

Savon Liijäjät järjestävät kesäisin varjoliitokurssin Rautavaaran lentokeskuksessa.

VARJOLIITOKURSSI

Varjoliitokurssin hinta on yhdessä erässä maksettuna 1900€.

Kurssin voi maksaa myös kahdessa erässä PP1 850€ ja PP2 1100€, PP1 ennen koulutuksen alkua ja PP2 ennen korkeita hinauksia.

Sisältäen:

• Kerhon kaluston käyttö koulutuksen aikana

• SIL:n jäsenmaksu

• Oppilasajan tapaturmavakuutus

• Ilmailulehti

• Oppimateriaalit

• Teoriaopetus, maakäsittely ja lennot minimissään PP1 5kpl ja PP2 40kpl

• Hinausmaksut

• Tarkastuslento

• Pelastusvarjon pakkauskurssi (jatkokoulutus vaiheessa)

• Rinnelentokoulutus (jatkokoulutus vaiheessa)

Ei sisällä

• Rautavaaran lentokeskuksen kausimaksua​

Lisäksi oppilaille pyritään suorittamaan hinaajan pätevyys jo kurssin aikana. Varjoliitokurssin aikana voi olla myös pelastusvarjon heitto- ja pakkaus leiripäivä.

Oman auton käyttö ei ole välttämätön, mahdollisuuksien rajoissa oppilaat pääsevät kouluttajien kyydissä. Oppilaiden tutustuessa samalta suunnalta liikkuvat usein samoilla kyydeillä.

KURSSILLE ILMOITTAUTUMINEN

Varjoliitokurssille oppilaat valitaan siinä järjestyksessä kun joko koko kurssimaksu 1900€ tai PP1 850€ on maksettu. Kurssin järjestäytymiskokouksessa allekirjoitetaan terveydentilavakuutus ja koulutussopimus. Mikäli kurssin alkuvaiheessa joku oppilas keskeyttää kurssin, voidaan tilalle valita ilmoittautumisjärjestyksessä seuraava. PP1-vaiheen jälkeen kurssia ei enää täydennetä.

PARAMOOTTORIKURSSI

Jos haluat lentää itsenäisemmin myös moottorin avulla niin se onnistuu käydällä paramoottorikurssin ja saamalla sitä kautta lentolähtötapakelpuutuksen. Kurssille tarvitset hyväksytyn PP2-koulutuksen. Kurssi suoritetaan omalla moottorilla ja välineillä.

Sisältää:

• noin 6 h teoriakoulutusta
  • 7 kpl moottorilentoja

Hinta: +350€ Savon Liitäjien jäsenille, muut 450€.

Kurssimaksuja voi suorittaa myös liikuntaseteleillä!

Lisätietoja: Timo Rissanen 044-5271234

Ilmoittaudu: savonliitajat@gmail.com